Produse
Produse
    • Total lei Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      ×

      Sărbătorim 24 de ani împreună și ai codul CARTU24 pentru -20% la toată oferta în stoc

      101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie

      101 povesti vindecatoare pentru copii si adolescenti. Folosirea metaforelor in terapie

      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2011
      Editura:
      Nr Pag:
      576
      ISBN:
      9789737075314
      Adaugă în coș
      Indisponibil
      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 400 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Descriere

      Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide în sine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins de teamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şi comunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cu tâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce fel metafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-i căi pentru adaptarea la provocările cotidiene.
      Autorul lămureşte în ce fel povestea curativă poate fi integrată firesc în terapie şi cum pot fi create şi folosite în cabinet noi metafore vindecătoare. Utile pentru toţi cei care lucrează cu adolescenţi şi copii, resursele terapeutice din cartea 101 poveşti vindecătoare pentru copii şi adolescenţi pot fi combinate şi cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc, artă, muzică şi dramă.

      George W. Burns este psiholog clinician şi director la Milton Erickson Institute of Western Australia. Este, de asemenea, formator şi conferenţiar universitar, fiind autorul a şapte cărţi dedicate poveştilor terapeutice, depresiei ori aplicării meditaţiei zen pentru îmbunătăţirea sănătăţii mentale.

      Cuprins

      Povestea 1. Povestea poveştii

      Partea întâi: Cum să-i „mişti" pe copii şi adolescenți prin arta povestirii

      Capitolul I. Magia metaforei
      De ce să le spunem copiilor şi adolescenților poveşti vindecătoare şi cu tâlc?
      O scurtă istorie a poveştilor cu tâlc
      Cum ne motivează poveştile
      Cum ne educă poveştile
      Modul în care poveştile ne transmit nişte valori
      Cum ne disciplinează poveştile
      Cum reuşesc poveştile să ne ofere experiență
      Cum facilitează poveştile rezolvarea de probleme
      Modul în care poveştile ne schimbă şi ne vindecă
      Când să nu vorbim prin poveşti

      Capitolul 2. Îndrumări pentru o povestire eficientă
      Zece îndrumări pentru o povestire eficientă
      Şase îndrumări pentru rostirea naratorului

      Capitolul 3. Instrumente şi tehnici
      Cărțile, ca sursă de poveşti vindecătoare: biblioterapia
      Teatrul ca sursă de poveşti vindecătoare
      Înregistrările video sau dvd-urile ca sursă de poveşti vindecătoare: videoterapia
      Marionete, păpuşi şi jucării ca metafore
      Jocul ca metaforă
      Umorul ca metaforă
      Metafore experiențiale
      Metafore create de copii
      Poveşti depănate împreună
      A discuta sau a nu discuta?
      Partea a doua. Poveşti vindecătoare, poveşti cu tâlc

      Capitolul 4. Învățăminte care îmbogățesc viața
      Povestea 2. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copii
      Povestea 3. Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 4. Hrăneşte ceea ce vrei să creşti în tine
      Povestea 5. Ai grijă de tine
      Povestea 6. Ridică-te şi râzi
      Povestea 7. Nu contează doar ce faci, ci şi cum o faci
      Povestea 8. Obține maximul din ceea ce ți se oferă
      Povestea 9. A face ceea ce ştii mai bine
      Povestea 10. Căutarea fericirii

      Capitolul 5. A-ți păsa de tine însuți
      Povestea 11. Elanul spre noi înălțimi: O poveste pentru copii
      Povestea 12. Elanul spre noi înălțimi: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 13. Recunoaşterea propriilor abilități
      Povestea 14. Lasă-l pe Joe să o facă
      Povestea 15. A descoperi lucrurile care te fac special
      Povestea 16. Importanța acceptării complimentelor
      Povestea 17. Ce dai aia primeşti
      Povestea 18. Fii bun, nu perfect!
      Povestea 19. Fii tu însuți
      Povestea 20. Creşterea conştiinței de sine

      Capitolul 6. Schimbarea tiparelor comportamentale
      Povestea 21. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copii
      Povestea 22. Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 23. Cercetează tu însuți
      Povestea 24. A învăța să gândeşti liber
      Povestea 25. Bazează-te pe ce ştii să faci mai bine
      Povestea 26. Învățarea unor noi trucuri
      Povestea 27. Un gest care a schimbat o întreagă suburbie
      Povestea 28. A aduce o schimbare
      Povestea 29. Schimbarea tiparelor comportamentale
      Povestea 30. Nu mă mai tem

      Capitolul 7. Gestionarea relațiilor
      Povestea 31. Prinsă la mijloc: O poveste pentru copii
      Povestea 32. Prinsă la mijloc: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 33. Crearea şi menținerea prieteniilor
      Povestea 34. Cei patru prieteni credincioşi
      Povestea 35. Negocierea unei soluții
      Povestea 36. Prieteni noi
      Povestea 37. Descoperirea tandreței
      Povestea 38. Retragerea în sine
      Povestea 39. Pune-te în locul celuilalt
      Povestea 40. A-ți face prieteni şi a-i păstra

      Capitolul 8. Gestionarea emoțiilor
      Povestea 41. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru copii
      Povestea 42. Intensificarea plăcerii: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 43. A te distra
      Povestea 44. Cultivarea satisfacției
      Povestea 45. A bate furia în cuie
      Povestea 46. Când umorul te ajută
      Povestea 47. Când te ambalezi prea tare
      Povestea 48. Învață să râzi
      Povestea 49. Schimbându-ți postura, îți schimbi şi sentimentele
      Povestea 50. Exprimarea congruentă a emoțiilor

      Capitolul 9. Cum să creezi gânduri constructive
      Povestea 51. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii mici
      Povestea 52. Gestionarea doliului: O poveste pentru copii
      Povestea 53. Un gest de bunăvoință
      Povestea 54. Lucrurile pot să nu fie ceea ce par a fi
      Povestea 55. Recadrarea pozitivă
      Povestea 56. Gândurile determină sentimentele
      Povestea 57. Găsirea de excepții în cazul generalizărilor
      Povestea 58. A învăța să foloseşti ceea ce ai
      Povestea 59. A învăța să deosebeşti o situație de alta
      Povestea 60. Trezirea încrederii (contribuția lui Susan Boyett)

      Capitolul 10. Dezvoltarea aptitudinilor pentru viață
      Povestea 61. Confruntarea cu o dilemă morală: O poveste pentru copii
      Povestea 62. Confruntarea cu o dilemă morală: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 63. A învăța despre reguli
      Povestea 64. Uneori se întâmplă lucruri groaznice
      Povestea 65. A te mulțumi cu ceea ce ai
      Povestea 66. Asumarea responsabilității
      Povestea 67. Luarea de decizii
      Povestea 68. A privi diferit
      Povestea 69. Depăşirea fricii
      Povestea 70. Secretele succesului

      Capitolul 11. Crearea deprinderilor în rezolvarea de probleme
      Povestea 71. Depăşirea obstacolelor: O poveste pentru copii
      Povestea 72. Depăşirea obstacolelor: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 73. Rezolvarea de probleme în colaborare
      Povestea 74. A întoarce o problemă pe toate fețele
      Povestea 75. Rezolvarea unei probleme
      Povestea 76. A te mulțumi cu ceea ce eşti
      Povestea 77. A învăța să împărtăşeşti
      Povestea 78. A avea grijă de lucrurile neglijate
      Povestea 79. A fi stăpân pe situație
      Povestea 80. Punerea unei dorințe

      Capitolul 12. Gestionarea momentelor dificile din viață
      Povestea 81. A îndepărta durerea: O poveste pentru copii
      Povestea 82. Gestionarea durerii: O poveste pentru adolescenți
      Povestea 83. A învinge un bătăuş
      Povestea 84. Am doar nouă ani
      Povestea 85. A face față bolii
      Povestea 86. Găsirea de soluții
      Povestea 87. Confruntarea cu schimbările
      Povestea 88. Ridică-te înapoi în picioare
      Povestea 89. Confruntarea cu gândurile suicidare
      Povestea 90. Învață să-ți porți singur de grijă

      Capitolul 13. Poveşti vindecătoare create de copii
      Povestea 91. Stafia care a învățat cum să-i sperie pe alții (de Sam Green)
      Povestea 92. Fata (de Pia Hill)
      Povestea 93. Ce va fi (de Erin Kelley)
      Povestea 94. Povestea lui Mary-Jane (de Anthea Challis)
      Povestea 95. Problema lui Sally (de Emma Barley)
      Povestea 96. Viața mea (de Nathaniel Watts)
      Povestea 97. Povestea vieții mele (de Oliver Potts)
      Povestea 98. Când rockul te salvează (de Jonathon Matthews)
      Povestea 99. Când nu mai pot face nimic (de Stephanie Wood)
      Povestea 100. Povestea lui Lucy Mac (de Corin Eicke)

      Partea a treia. Creați propriile voastre poveşti vindecătoare pentru copii

      Capitolul 14. Cum pot folosi eficient metaforele?
      Posibile căi pentru o terapie eficientă prin metaforă
      Posibile capcane pentru o terapie eficientă prin metaforă

      Capitolul 15. De unde să mă inspir pentru poveştile vindecătoare?
      Metafore construite pe baze validate ştiințific
      Metafore construite pe bază de eroi
      Metafore create din imaginație
      Metafore bazate pe tehnici terapeutice
      Metafore inspirate de o idee
      Metafore construite pe poveşti spuse de copii
      Metafore bazate pe umor
      Metafore construite pe poveşti transculturale
      Metafore inspirate de cazuri din terapie
      Metafore construite pe experiențele vieții de zi cu zi
      Îndrumări pentru folosirea poveştilor din viața personală

      Capitolul 16. Cum planific şi prezint poveştile vindecătoare?
      Abordarea pro
      1. Faceți o evaluare centrată pe obiectiv
      2. Planificați metaforele
      3. Prezentați-vă metaforele
      4. Opriți-vă, priviți şi ascultați
      5. Ancorați povestea în realitate

      Capitolul 17. Cum să îi învățăm pe părinți să spună poveşti vindecătoare
      Poveşti pentru părinți şi parentaj
      Ce trebuie să ştie părinții care folosesc metafore
      Paşii în care îi învățăm pe părinți să povestească
      Un exemplu de povestire eficace a părintelui
      Cum îi ajutăm pe părinți să-şi formeze talentul de povestitori
      … Şi povestea merge mai departe
      Povestea 101 N-ai vrea să fii învățătoarea mea?

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.
      Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflați mai multe.