Ghidul se adresează în primul rând profesorilor care doresc să desfășoare la clasă activități de consiliere și orientare cu ajutorul cărora să-i ajute pe copii să formeze și să dezvolte abilități necesare pentru viață. Totodată, este un instrument teoretic și practic deosebit de util pentru diriginte, consilier sau psiholog. Informațiile puse la dispoziție sunt bogate și actuale, oferind metode concrete de lucru, programă școlară detaliată pentru cele patru cicluri de dezvoltare, fișe și chestionare pentru elevi.
Avem de-a face cu o carte utilă oricărui părinte sau adult interesat de: autocunoaștere, personalitatea copilului și a adolescentului, rezolvarea de probleme, comunicare, managementul conflictelor, psihosexualitate, controlul stresului, strategii de învățare, stimularea comportamentului creativ, orientarea în carieră.
Din cuprins
Rolul consilierii educaționale în procesul formativ ~ Consiliere psihologică și consiliere educațională ~ Principii și metode de consiliere ~ Elemente de psihologia dezvoltării ~ Personalitatea copilului și adolescentului ~ Autocunoaștere și dezvoltare personală ~ Comunicare și conflict ~ Rezolvarea de probleme ~ Stilul de viață ~ Psihosexualitatea ~ Strategii de învățare ~ Stresul și controlul stresului ~ Creativitatea și stimularea comportamentului creativ ~ Managementul clasei ~ Orientarea pentru carieră ~ Model de programă pentru orele de consiliere și orientare sau dirigenție
Despre autori
Adriana Băban este profesor specializat în Psihologia Sănătății, Medicină Comportamentală & Psihosomatică și Metode de Cercetare Calitativă. Interesele de cercetare vizează: comportamente de risc, abuz și traumă, vaccinare, screening, sănătatea reproducerii, calitatea îngrijirii medicale și satisfacția pacientului. A publicat ca și autor principal și co-autor peste 160 de cărți, capitole, articole la edituri și reviste internaționale și naționale. Este coordonatorul Laboratului de cercetare în Psihologia Sănătății participând ca responsabil sau membru în peste 40 de proiecte internaționale și naționale. În 2014 a primit din partea Societății Europene de Psihologia Sănătății distincția de Fellow pentru contribuții excepționale aduse la dezvoltarea Psihologie Sănătății in Europa.