Cartea include diverse tehnici, probe, chestionare tradiționale și noi, de verificare și îmbunătățire a pregătirii psihologice a copiilor de vârstă preșcolară (6-7 ani) pentru instruirea școlară.
Testele sunt orientate spre evaluarea următoarelor capacități:
- Auzul fonematic (vocabularul, comunicarea)
- Percepția spațiului și timpului; percepția auditivă a puterii sunetelor
- Spiritul de observație
- Recunoașterea vizuală a obiectului după descrierea lui verbală
- Reprezentările despre formă, mărime, culori, mișcare și masa corpurilor
- Memoria - mecanică, vizuală și auditivă; memorarea cuvintelor cu conținut abstract
- Imaginația reproductivă cu elemente creative; imaginația creatoare verbală
- Gândirea - analiza și sinteza, compararea, abstractizarea și generalizarea, clasificarea obiectelor și denumirea lor, concretizarea, afirmarea și negarea
- Definirea noțiunilor
- Vorbirea
- Atenția auditivă; volumul, concentrarea, comutarea și distribuția atenției
- Emoțiile și reprezentările despre ele
- Voința
- Aptitudinea de a recita, a desena, a cânta, a dansa
- Inteligență și psihomotricitate
- Abilități psihomotorice; înțelegerea
- Creativitatea
- Orientarea psihologică spre școală
Sunt expuse indicații metodice de lucru cu ele, modalități originale de prelucrare și de interpretare a datelor. La finele lucrării este dat Tabelul de înregistrare și evaluare a performanțelor repurtate de copil.
Cartea este destinată părinților, educatorilor, studenților, tuturor celor interesați de pregătirea adecvată și oportună a copiilor de vârstă preșcolară pentru instruirea școlară.