Tactici simple care te ajută să te descurci cu șefii ușor vexabili și cu angajații superficiali
Un micromanager cu obsesia controlului îți înăbușă ideile în fașă? Șeful tău „drăguț” obișnuiește, de fapt, să înjunghie în mod profesionist pe la spate? Sau echipa ta se pricepe mai bine la găsit scuze viteză decât la rezolvat problemele? Este momentul să ridici miza și să nu mai lași pe alții să profite de tine!
După ce ne-a prezentat trăsăturile bune și rele ale diferitelor tipuri de personalitate (Roșu, Albastru, Verde și Galben) în bestsellerul său internațional Înconjurat de idioți, expertul suedez în comportament Thomas Erikson ne arată instrumentele și tacticile de care avem nevoie pentru a obține ce e mai bun din cei cu care lucrăm. Îndrăzneț și relevant, Erikson ne va ajuta să îi motivăm pe ceilalți, să ne impresionăm managerul și să descoperim calea spre succes, indiferent de circumstanțele noastre profesionale.
„Un studiu încurajator... Accentul pus atât pe subaltern, cât și pe manager îl scoate în evidență.“ Publisher’s Weekly
Indiferent cum citești această carte, am un sfat pentru tine: citește-o din nou, cu un pix în mână. Subliniază lucrurile pe care le consideri interesante, încercuiește frazele-cheie importante sau secțiunile care se aplică în viața ta de zi cu zi. Marchează paginile (da, te îndemn să îndoi filele) sau folosește post-ituri de diferite culori.
Scopul meu a fost să mă exprim cât mai clar și mai direct și să încerc să evit un conținut pompos. Dar s-ar putea să fie nevoie să citești această carte de mai multe ori pentru a înțelege ce domenii sunt cele mai importante pentru tine. Prin urmare, acordă-ți timp pentru a reflecta asupra părților care ți se aplică în mod special.
Și nu uita că poți continua și singur. Metodele pe care le-am prezentat în această carte sunt modele simplificate ale unor procese destul de complexe și nu explică totul în profunzime. Există multe cărți bune, care te ajută să aprofundezi subiectul, dacă ești interesat. Îți recomand să arunci o privire pe lista de la sfârșitul acestui volum.
Testează tot ce ai învățat. Dacă nu funcționează prima dată, nu înseamnă că nu va funcționa niciodată. Dacă tu, ca șef, chiar îți dorești să ajuți un angajat să se descurce mai bine, nu renunța ușor Amintește-ți cum era când copiii tăi învățau să meargă. S-au împiedicat, au căzut, s-au lovit și au plâns. Dar i-ai îndemnat să renunțe? Le-ai spus că o să-i plimbi cu căruciorul pentru tot restul vieții?