Produse
Produse
    • Total lei Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      Irational in mod previzibil. Fortele ascunse care ne influenteaza deciziile

      Irational in mod previzibil. Fortele ascunse care ne influenteaza deciziile

      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2010
      Editura:
      Editia:
      I
      Nr Pag:
      424
      Traducatori:
      Smaranda Nistor
      ISBN:
      9789731931371
      Dimensiuni: H: 20.5cm | l: 14.5cm
      Adaugă în coș
      Indisponibil
      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 400 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      Cumpărat des împreună cu:
      S-ar putea să-ți placă și:
      231.00lei
      Stoc Limitat
      270.00lei
      Stoc Limitat
      Descriere

      Suntem cu toţii mult mai puţin raţionali decât presupune teoria economică standard. În plus, aceste manifestări iraţionale de care noi dăm dovadă nu sunt nici întâmplătoare, nici absurde. Ele sunt sistematice şi, din moment ce le repetăm iar şi iar, sunt previzibile.

      Prin urmare, nu vi s‑ar părea logic să modificăm teoria economică standard, s‑o scoatem din spaţiul psihologiei naive (care adesea pică proba gândirii raţionale, a introspecţiei şi – cel mai important – a unei atente examinări empirice)?

      Exact acesta este lucrul pe care încearcă să‑l realizeze domeniul în formare al economiei comportamentale – precum şi cartea de faţă, ca mică parte din acest demers.

      Dan Ariely

      O carte splendidă, care te şi pune pe gânduri, te şi amuză, vorbind despre o mulţime de lucruri: începând cu forţa remediilor placebo şi terminând cu plăcerile unui pahar de Pepsi. Ariely dă în vileag festele subtile, dar redutabile, pe care ni le joacă propria minte şi ne arată cum putem să nu ne lăsăm păcăliţi.

      Jerome Groopman, profesor, Facultatea de Medicină Harvard

      Dan Ariely este un geniu al înţelegerii comportamentului uman. Niciun economist nu reuşeşte mai bine să dea la iveală şi să explice raţiunile ascunse ale alegerilor noastre bizare, pe piaţă şi în afara ei. Iraţional în mod previzibil ne va remodela, o dată pentru totdeauna, felul în care vedem lumea şi pe noi înşine.

      James Surowiecki, autorul cărţii The Wisdom of Crowds

      Iraţional în mod previzibil este nebunesc de originală. Ne arată de ce – mult mai adesea decât ne place să recunoaştem – oamenii fac greşeli prosteşti, uneori dezastruoase. Ariely nu doar că ne oferă o lectură fascinantă, ci ne face şi mult mai înţelepţi.

      George Akerlof, laureat al Premiului Nobel pentru economie în 2001 şi profesor de economie la University of California, Berkeley

      Cu tolba plină de experimente isteţe, idei interesante şi anecdote încântătoare, Dan Ariely este un ghid înţelept şi amuzant în înţelegerea metehnelor, a erorilor şi a gafelor comise de oameni în luarea deciziilor de zi cu zi.

      Daniel Gilbert, profesor de psihologie la Harvard University
       

      Cuprins

      O notă către cititori

      Introducere

      Cum a ajuns un accident să mă conducă la iraţionalitate şi la cercetarea descrisă aici

      1. Adevărul despre relativitate

      De ce totul este relativ – chiar şi atunci când n‑ar trebui să fie

      2. Eroarea amăgitoare a conceptului de cerere şi ofertă

      De ce perlele – şi orice altceva – costă cât ochii din cap

      3. Cât costă un cost zero

      De ce plătim adesea prea mult atunci când nu plătim nimic

      4. Costul normelor sociale

      De ce suntem încântaţi să facem un lucru, dar nu şi când ne plăteşte cineva pentru el

      5. Influenţa excitării

      De ce când ne înfierbântăm ardem mai tare decât ne dăm seama

      6. Problema amânării şi a autocontrolului

      De ce nu ne putem determina să facem lucruri pe care vrem să le facem

      7. Preţul piperat al posesiunii

      De ce supraevaluăm ceea ce avem

      8. Prea multe uşi deschise

      De ce opţiunile ne distrag atenţia de la scopul nostru principal

      9. Efectul aşteptărilor

      De ce mintea vede ceea ce se aşteaptă să vadă

      10. Puterea preţului

      De ce aspirina de jumătate de dolar poate face ce nu poate aspirina de un cent

      11. Contextul caracterului nostru. Partea I

      De ce nu suntem cinstiţi şi ce putem face în privinţa asta

      12. Contextul caracterului nostru. Partea a II-a

      De ce suntem mai cinstiţi atunci când avem de‑a face cu bani numerar

      13. Bere şi prânzuri gratuite

      Ce este ştiinţa economiei comportamentale şi unde sunt prânzurile gratuite?

      Material-bonus adăugat pentru ediția extinsă și revizuită

      Reflecţii şi anecdote pe marginea câtorva capitole

      Gânduri despre criza creditelor ipotecare substandard şi consecinţele ei

      Mulţumiri

      Lista colaboratorilor

      Bibliografie şi recomandări de lectură

      Note
       

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.
      Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflați mai multe.