Ce rol are studiul limbii şi literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii să-şi adapteze demersurile astfel încât să le dezvolte elevilor, prin orele de limba şi literatura română, competenţele, valorile şi atitudinile care îi pot ajuta să reuşească în viaţă, în contextul lumii actuale?
Volumul de faţă propune răspunsuri la aceste întrebări, având în vedere:
cercetări, teorii şi practici didactice actuale;
o viziune integrată şi coerentă asupra studiului limbii şi literaturii române la nivelul învăţământului secundar (gimnaziu şi liceu);
rolurile noi ale profesorului în proiectarea demersurilor didactice, în organizarea învăţării şi în evaluarea achiziţiilor elevilor;
adaptarea activităţilor didactice la profilul şi nevoile elevului de azi.
Ce rol are studiul limbii şi literaturii materne azi? Care sunt noile contururi ale disciplinei? Cum pot profesorii să-şi adapteze demerusrile astfel încât să le dezvolte elevilor, prin orele de limb şi literatura română, competenţele, valorile şi atitudinile care îi pot ajuta să reuşească în viaţă, în contextul lumii actuale?
Volumul de faţă propune răspunsuri la aceste întrebări, având în vedere:
- cercetări, teorii şi practici didactice actuale;
- o viziune integrată şi coerentă asupra studiului limbii şi literaturii române la nivelul învăţământului secundar (gimnaziu şi liceu);
- rolurile noi ale profesorului în proiectarea demersurilor didactice, în organizarea învăţării şi în evaluarea achiziţiilor elkevilor;
- adaptarea activităţilor didactice la profilu şi nevoile elevului de azi.