Produse
Produse
    • Total lei Comandă
      x
      Nu aveți produse în coș.
      Comandă
      Teoria mintii la copiii cu autism
      Teoria mintii la copiii cu autism
      Teoria mintii la copiii cu autism
      Teoria mintii la copiii cu autism
      Teoria mintii la copiii cu autism
      Teoria mintii la copiii cu autism

      Teoria mintii la copiii cu autism

      Un ghid practic
      0.0 / 10 ( 0 voturi)
      Limba:
      Romana
      Data publicării:
      2025
      Editura:
      Editia:
      a II-a
      Tip copertă:
      Paperback
      Nr Pag:
      320
      Colectie:
      Traducatori:
      Ileana Achim
      ISBN:
      9786068986968
      Dimensiuni: H: 21cm | l: 15.5cm
      Adaugă în coș
      254.00
      Stoc Limitat
      Livrare in 3-5 zile lucratoare
      Preț valabil exclusiv online!
      Împachetare cadou gratuită!
      Transport gratuit peste 400 de lei.
      Retur gratuit în 14 zile.
      Ai întrebări? Contactează-ne!
      S-ar putea să-ți placă și:
      339.00lei
      În stoc local
      258.00lei
      Stoc Limitat
      289.00lei
      În stoc
      215.00lei
      Stoc Limitat
      Descriere

      Teoria minții la copiii cu autism și testul Sally-Anne

      Teoria minții se referă la capacitatea de a atribui altora stări mentale și de a le interpreta acțiunile. În cazul copiilor cu autism, s-a testat ipoteza că lipsa teoriei minții (adică cecitatea mentală)ar putea fi cauza ascunsă a anumitor aspecte ale autismului.

      Pentru a-și testa ideea, cercetătorii Uta Frith și Simon Baron-Cohen au recrutat copii cu autism în vârstă de 4 ani. Le-au prezentat copiilor un scenariu cu două păpuși. În acest scenariu, una dintre păpuși pune o biluță în coș și iese din scenă. Cea de-a doua păpușă mută biluța în propriul coș. Cercetătorii îi întreabă la sfârșit pe copii unde va căuta prima păpușă biluță când se va întoarce.

      Copiii tipici și cei cu sindromul Down pricep rapid că prima păpușă nu știe ce s-a întâmplat în lipsa ei. În schimb, copiii cu autism spun că prima păpușă ar trebui să caute biluța în coșul celei de-a doua păpuși.

      Acest test, numit testul Sally-Anne, a oferit prima dovadă că teoria minții este defectuoasă sau întârziată la copiii cu autism.

      Un ghid practic de antrenare a capacității de „citire” a intențiilor celorlalți

      Prezentă în grade variabile la persoanele cu autism, incapacitatea de a interpreta gândurile, intențiile, dorințele și emoțiile celorlalți le poate afecta grav integrarea și dezvoltarea socială. Teoria minții vine în contrapondere și constă în a înțelege corect stările mentale ale semenilor, pentru a le anticipa acțiunile.

      În cartea „Teoria minții la copiii cu autism”, autorii Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen și Julie Hadwin arată că, abordate printr-o terapie corespunzătoare, toate aceste aspecte-cheie pot fi învățate. Dezvoltarea de strategii de predare bine adaptate contribuie substanțial la îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu autism. Autorii abordează probleme specifice, printre care:

      • cum să interpretezi expresiile faciale
      • cum să recunoști sentimentele de furie, tristețe, frică și fericire
      • modul în care emoțiile ne sunt afectate de ceea ce se întâmplă și de ceea ce ne așteaptăm să se întâmple
      • cum să vedem lucrurile din perspectiva altei persoane
      • cum să înțelegem cunoștințele și convingerile altei persoane

      Cartea este un ghid practic, bogat ilustrat, care se adresează psihopedagogilor speciali, psihologilor, terapeuților, logopezilor și părinților care au în grijă un copil cu autism.

      Recenzii și comentarii

      Nota

      de |

      Nu există recenzii pentru acest produs.
      Adaugă o recenzie
      Trebuie să te autentifici pentru a adăuga comentarii/recenzii.
      Acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflați mai multe.